De sociale verzekeringsfondsen Incozina en Multipen fusioneerden op 1 april 2021 tot het sociaal verzekeringsfonds avixi. Incozina en Multipen waren twee vergelijkbare fondsen, deelden dezelfde waarden en hadden een gelijkaardig klantenbestand. We hadden de perfecte basis om een nieuw verhaal te schrijven samen met onze klanten en hun accountants, onze partners-aanwervers.
Op 1 januari 2023 voegden we nog een nieuwe bladzijde toe aan ons verhaal: avixi fusioneerde met het sociaal verzekeringsfonds Steunt Elkander/l’Entraide.
In deze snel evoluerende technologische wereld is het belangrijk dat een sociaal verzekeringsfonds de klanten en hun accountants snel en efficiënt kan bedienen. Dankzij deze fusie zal avixi de online dienstverlening nog gevoelig kunnen uitbreiden.
Avixi heeft na de fusie van 1 januari 2023 een klantenbestand van 37.000 zelfstandigen en 17.000 vennootschappen en werkt vanuit de kantoren in Brussel, Mechelen, Brugge, Hasselt, Gent en Luik. Vanaf nu is het mogelijk om onze klanten in drie Gewesten van het land te bedienen.
Avixi werkt doorgedreven digitaal maar met een menselijk gezicht en in een begrijpelijke taal. Onze klanten kunnen zich dus focussen op wat voor hen belangrijk is: de opstart en de uitbouw van hun zaak.
Avixi heeft een aantal unieke troeven
- PERSOONLIJK CONTACT Wij leveren diensten aan zelfstandigen, vrije beroepen en zaakvoerders van kleine ondernemingen. Onze klantenbeheerders werken bij ons in een klein bedrijf, en wij werken niet met stemcomputers, grote callcenters of onpersoonlijke serviceteams. Zodra je bij ons klant bent krijg je jouw persoonlijke klantenbeheerder. Hij/zij kent je dossier van A tot Z, en jij kent hun rechtstreeks telefoonnummer hier op kantoor.
- UITSTEKENDE DIENSTVERLENING Wij houden niet van administratieve rompslomp, net zomin als jij. Daarom concentreren we ons op wat echt belangrijk is. En dat willen we dan ook goed doen. Bij ons betaal je niet voor dure reclamecampagnes op de radio of sponsoring van grote evenementen. We investeren in wat jij belangrijk vindt en dat is een goede dienstverlening via onze klantenbeheerders en onze online tools.
- SNELHEID Niets vervelender dan wachten. Op onze bureaus geen stapels dossiers die maanden aanslepen, maar een correcte en snelle afhandeling van jouw vragen. Ook voor een snelle start van je onderneming kan je bij ons terecht. Dit kunnen wij vlot organiseren omdat wij zelf een klein bedrijf zijn waar je geen verschillende diensten moet passeren die elk een stukje van je dossier doen.
- FLEXIBILITEIT Elke mens en iedere zaak is anders. Daarom is er vaak geen pasklare oplossing voor een specifiek probleem. Door de jarenlange ervaring passen onze medewerkers zich vlot aan jouw specifieke situatie aan.
Avixi sociaal verzekeringsfonds
Avixi sociaal verzekeringsfonds beheert de sociale zekerheid van de zelfstandigen, bedrijfsleiders en vrije beroepen.
Wat doet avixi voor jou?
- We sluiten je aan als zelfstandige zodat je in orde bent met de sociale zekerheid van jezelf en je gezin.
- We sluiten je vennootschap aan in het kader van de jaarlijkse vennootschapsbijdrage.
- We beheren alle aspecten van je sociale zekerheid en berekenen en innen elk kwartaal je sociale bijdragen.
- We informeren je regelmatig en in duidelijke taal over je sociale rechten en die van je gezin: ziekteverzekering, pensioen, moederschapshulp, overbruggingsrecht en kinderbijslag.
- We bezorgen je informatie over aanvullende verzekeringen voor de bescherming in periodes dat het minder gaat.
- We staan ter beschikking met gratis advies voor een optimale sociale bescherming.
- Je krijgt gratis toegang tot je online dossier.
Wat doen we niet?
- Avixi is geen mutualiteit of ziekenfonds en wij zijn ook geen verzekeringsmaatschappij. Wij bieden wel via een externe partner diverse aanvullende verzekeringen aan op je wettelijk statuut als zelfstandige.
- Avixi beheert je sociaal statuut maar niet je financiële verrichtingen. Daarvoor doe je een beroep op een accountant.
Waarom zijn we verschillend?
Onze klanten vertellen ons dat onze aanpak uniek is. Daarbij noemen ze volgende redenen:
- Bij avixi ben je geen nummer. Je hebt jouw persoonlijke klantenbeheerder en je komt niet terecht bij een anoniem callcenter waar je een ticket moet nemen en wachten op jouw beurt.
- Bij avixi word je persoonlijk geholpen. Jouw persoonlijke klantenbeheerder kent je dossier volledig en jij kent zijn/haar rechtstreeks telefoonnummer.
- Bij avixi krijg je advies op maat. Je krijgt geen standaardantwoorden, jouw klantenbeheerder zoekt met jou de oplossing die het best past voor jouw situatie.